پروفایل عکس های اینستاگرامی مریل استریپ بهترین بازیگر زن هالیوودی

استریپ در دهه 1970 با بازی در درام در سال 1977 وارد فیلم شد جولیا . سال

بعد او در شکارچی گوزن در کنار رابرت دنیرو و کریستوفر واکن ظاهر شد ، به

همین دلیل اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

همچنین در سال 1978 ، او برای بازی در فیلم موفق به کسب اولین Emmy

Primetime خود شد هولوکاست . در سال 1979 ، نمایش او از زنی که خانواده اش

را رها می کند فقط برای بازگشت و مبارزه برای حضانت پسرش در فیلم های کرامر

در مقابل کرامر استریپ را برای اولین بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر

نقش مکمل زن می کند.

استریپ در دهه 1970 با بازی در درام در سال 1977 وارد فیلم شد جولیا . سال بعد او در شکارچی گوزن در کنار رابرت دنیرو و کریستوفر واکن ظاهر شد ، به همین دلیل اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد. همچنین در سال 1978 ، او برای بازی در فیلم موفق به کسب اولین Emmy Primetime خود شد هولوکاست . در سال 1979 ، نمایش او از زنی که خانواده اش را رها می کند فقط برای بازگشت و مبارزه برای حضانت پسرش در فیلم های کرامر در مقابل کرامر استریپ را برای اولین بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن می کند.
"انتخاب سوفی" ، "خارج از آفریقا"

استریپ که روی صفحه نمایش آفتاب پرست بود ، دهه 1980 بیشتر در نقش های مختلف غوطه ور شد. در انتخاب سوفی (1982) ، او متقاعد کننده نقش یک زن لهستانی را تجربه کرد که از تجربه خود در طول هولوکاست آسیب دیده است. استریپ دومین جایزه اسکار خود را - اولین بار برای بهترین بازیگر زن - برای کار در این فیلم برنده شد. در خارج از آفریقا (1985) ، او نقش یک مالک مزارع دانمارکی را که در کنیا زندگی می کرد ، به عهده گرفت. این نقش نامزدی اسکار دیگری را برای او به ارمغان آورد.
"کارت پستال از لبه" ، "پل های شهرستان مدیسون"

هنگامی که به 40 سالگی می رسید ، استریپ همچنان به یافتن نقش های چالش برانگیز ادامه می داد - شاهکاری که بسیاری از بازیگران زن بالغ در هالیوود با آن دست و پنجه نرم کرده اند. وی نامزد اسکار اسکار برای کار در چندین فیلم از جمله دو اقتباس در صفحه نمایش بزرگ - یکی از کری فیشر رمان های کارت پستال از لبه (1990) و دیگری درام عاشقانه رابرت جیمز والر The Bridges of Madison County (1995) ) ، که در آن او در مقابل کلینت ایستوود بازی کرد . استریپ همچنین برای کارش در یک تکان دادن اسکار دریافت کرد موسیقی قلب (1999) که داستان واقعی معلمی را روایت می کند که با آموزش ویولن نواختن موسیقی به زندگی بچه ها در محله هارلم نیویورک وارد می شود.
"ساعتها" ، "سازگاری"

با شروع هزاره جدید ، استریپ مثل همیشه شلوغ بود. در سال 2002 ، او در دو فیلم تحسین شده منتقدان ظاهر شد: ساعتها و اقتباس . استریپ سپس برای بازی در نقش سوزان اورلئان ، نویسنده در ، نامزد جایزه اسکار شد فیلم اقتباس . سال بعد ، استریپ در اقتباس تلویزیونی نمایش برنده جایزه " صفحه کوچک را روشن کرد فرشتگان در آمریکا" . او دومین جایزه امی خود را برای کار در این برنامه ، که چندین نقش او را بر عهده داشت ، برنده شد.
"کاندیدای مانچوریان" ، "شیطان پرادا می پوشد"

استریپ فرصتی پیدا کرد تا برخی از مهارت های کمیک خود را به عنوان یک شرور در تریلر سیاسی The Manchurian Candidate (2004) نشان دهد. وی در ادامه به کشف کرایه خونسردانه ، در Prime کمدی رمانتیک (2005) با بازی اوما تورمن و برایان گرینبرگ بازی کرد. استریپ در نقش روانکاو لیزا متزگر بازی می کرد که مشتری آن عاشق پسرش می شود. او همچنین در ویراستار مجله تکرار نشدنی میراندا پریستلی در شیطان می پوشد پرادا (2006) بازی کرد ، که برای آن نامزدی اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را به دست آورد.
'A Prairie Home Companion' ، 'Mamma Mia!'

در همان سال ، وی به عنوان خواننده موسیقی کانتری ، یولاندا جانسون ، در فیلم رابرت آلتمن انتخاب شد A Prairie Home Companion ساخته و او در اقتباس فیلم موزیکال ABBA توانایی های صوتی خود را به عنوان دونا به نمایش گذاشت Mamma Mia ، ! (2008). استریپ بعداً نقش خود را در این دنباله دوباره تکرار کرد: Mamma Mia! Here We Go Again (2018).
'شک'

با بازگشت به کار جدی تر ، استریپ در سال 2008 در فیلم ظاهر شد Doubt که به سو abuse استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک می پردازد. او نقش یک راهبه را بازی کرد که به رفتار یک کشیش ( مشکوک می شود فیلیپ سیمور هافمن ) نسبت به یک دانشجوی جوان . استریپ بار دیگر جایزه اسکار و گلدن گلوب را تکان داد.
'جولی و جولیا'

در سال 2009 ، استریپ یکی از محبوب ترین چهره های آشپزی جهان ، جولیا چایلد را پذیرفت . او در فیلم نقش آشپز معروف را بازی کرد جولی و جولیا ، بر اساس کتاب پرفروش داستانهای غیر داستانی با همین عنوان ، . وی برای این نقش برنده جایزه گلدن گلوب بازیگر نقش اصلی زن در یک فیلم کمدی یا موزیکال شد و نامزدی اسکار را دریافت کرد. او سپس در کمدی رمانتیک « » ساخته نانسی میرز این پیچیده با بازیگران آلک بالدوین و استیو مارتین بازی کرد که باعث تحسین دوباره گلدن گلوب شد.
'بانوی آهنین'

استریپ برای کار خود در سال 2011 در مورد استقبال گسترده قرار گرفت بانوی آهنین . وی نخست وزیر سابق انگلیس ، به تصویر کشید مارگارت تاچر ، سیاستمداری پویا و زورمند را که هم مورد تحسین برخی بود و هم دیگران از او متنفر بودند. در حالی که تاچر را سرد و بدون احساس می نامیدند ، استریپ معتقد بود که تاچر "از این واقعیت که برای جدی گرفته شدن ، به دلیل زن بودن قادر به نشان دادن احساسات خاصی نبوده است" عملکرد متفکرانه و ظریف استریپ در نقش تاچر جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب را به وی جلب کرد.

بانوی آهنین در سال 2012 سومین جایزه اسکار خود را برای استریپ به ارمغان آورد. "وقتی آنها نام مرا صدا كردند ، این احساس را داشتم كه می توانم نیمی از آمریكا را بشنوم ،" اوه نه! اوه بیا ، چرا او؟ دوباره! "

استریپ در مورد آخرین پیروزی خود در اسکار اظهار داشت: "من وقتی 30 سال پیش برنده شدم بچه بودم. دو نفر از نامزدهای فعلی حتی تصور نشده بودند." گرچه ممکن است وی یک پیشکسوت صنعت باشد ، اما جوایز اسکار برای این ستاره افسانه ای معنای خاصی دارد. استریپ بعدا گفت: "من فکر می کردم خیلی پیر و خسته شده ام ، اما آنها اسم تو را صدا می کنند و شما فقط به نوعی نور سفید می روید."
'August: Osage County' ، 'Into the Woods'

سال بعد استریپ در درام خانوادگی ناپایدار اوت: اوزیج کانتی بازی کرد و نامزدی دیگری برای اسکار به دست آورد و در سال 2014 این بازیگر نقش اول را در فیلم علمی تخیلی ناگوار The Giver بازی کرد . در اواخر همان سال استریپ همچنین به عنوان جادوگر در اقتباس صفحه نمایش Stephen Sondheim موزیکال Into the Woods حضور یافت ، که برای آن جایزه گلدن گلوب و اسکار اضافی را به دست آورد.
'Suffragette'

در سال 2015 ، استریپ در کنار دختر واقعی خود مامی گامر در فیلم جاناتیان دم و دیابلو کودی ریکی و فلش بازی کرد و در نقش یک ستاره راک در حال پیر شدن بازی می کند که برای آشتی با خانواده اش به خانه برمی گردد. بعدها در همان سال او به تصویر کشیده در دنیای واقعی فعال رای گیری بریتانیا پانکهرست در جنبش بورژوایی زنان . در سال 2016 ، او به خاطر بازی در فیلم با همین نام ، وارث دهه 1940 فلورانس فاستر جنکینز ، وارث نیویورک در نیویورک ، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه سیسیل بی دمیل برای موفقیت در زندگی در گلدن گلوب شد.
سخنرانی سیاسی در گلدن گلوب

در جریان سخنرانی پذیرش ، استریپ نسبت به عدم تحمل و بی احترامی هشدار داد و بدون نام وی ، رئیس جمهور منتخب کند ، انتقاد کرد دونالد ترامپ را بردن از به دلیل سخنرانی های انتخاباتی و حادثه 2015 که به نظر می رسید معلول را مسخره می نیویورک تایمز خبرنگار . وی در ادامه درباره اهمیت "مطبوعات اصولی برای بازخواست از قدرت" و لزوم حمایت از روزنامه نگاران برای کمک به "حفاظت از حقیقت" صحبت کرد. وی سخنان پذیرش خود را به نقل از دوست كری فیشر كه اخیراً درگذشته است به پایان برد: "همانطور كه ​​دوست من ، پرنسس لایا عزیز عزیمت كرده ، یك بار به من گفت ، قلب شکسته خود را بردار ، آن را تبدیل به یك هنر كن."
"فلورانس فاستر جنکینز" ، "پست"

در ژانویه 2017 ، استریپ برای بازی در فیلم نامزدی اسکار را به دست آورد Florence Foster Jenkins رکوردزدهمین . اواخر همان سال، استریپ در زمان در نقش واشنگتن پست "برای اولین بار ناشر زن ها، کی گراهام، در استیون اسپیلبرگ را پست ، یک فیلم در مورد تلاش این مقاله برای انتشار اسناد پنتاگون-یک پوشش سیاسی در مورد ویتنام جنگ این فیلم استریپ و تام هنکس را برای اولین بار با هم در صفحه نمایش بزرگ همراه کرد و منجر به نامزدی های گلدن گلوب برای هر دو نفر و تکان دادن دیگر اسکار برای استریپ شد.

این نقش همچنین به بازیگر زن این فرصت را داد تا در ماه نوامبر در کمیته حمایت از جوایز بین المللی آزادی مطبوعات روزنامه نگاران سخنرانی کند. در جریان این رویداد ، استریپ دو واقعه از زندگی خود را که شامل خشونت فیزیکی بود - یکی از آنها شامل بدرقه کردن یک کلاهبردار با یادآوری کرد شر بود - و از خبرنگاران زن برای کمک به پخش داستان های اخیر قربانیان آزار و اذیت جنسی تشکر کرد.

وی گفت: "متشکرم ، شما افراد بی باک ، کم حقوق ، بیش از حد تمدید شده ، ترول شده و بزرگوار ، جوان و پیر ، ضرب و شتم و جسور ، خرید و فروش می کنید ، افراد بیش از حد هشدار دهنده ترک کافئین" ، "شما بلند پرواز هستید ، کارآگاهان متخلف ، آتشین ، سگ شکاری و مصمم. ... و من ، به نمایندگی از یک ملت قدرشناس ، از شما متشکرم. "
'دروغ های کوچک بزرگ'

در ژانویه 2018 ، اعلام شد که استریپ به فصل 2 سریال تلویزیونی که قبلاً پر ستاره بوده است ، می پیوندد Big Little Lies . این بازیگر تزئین شده برای بازی در نقش مری لوئیز رایت - مادر الكساندر اسكارسگارد پری رایت - كه پس از مرگ پسرش در شهر ظاهر می شود و در جستجوی جواب است. استریپ اولین بازی خود در فصل 2 را با بقیه Big Little Lies بازیگران در 9 ژوئن 2019 انجام داد.
"لباسشویی" ، "زنان کوچک"

زیر مسیر انحرافی را طی او را به تلویزیون کابلی، استریپ به صفحه نمایش بزرگ با بازگشت استیون سودربرگ را در ماشین لباسشویی (2019)، یک کمدی-درام بر اساس گزارش جیک برنشتاین از معاملات مالی مرموز و پناهگاه های مالیاتی دریایی از افراد مشهور و رهبران جهان نازل شده بعداً در همان سال ، او نقش عمه مارچ را در گرتا گرویگ اقتباس از زنان کوچک بازی کرد .
جنجال هاروی وینستین

در دسامبر سال 2017 ، استریپ مورد انتقاد گل رز مک گوان بازیگر قرار گرفت که وی برنده اسکار را به همدستی در پوشش پوشش producer هاروی وینستین سو رفتار جنسی متهم کرد. علاوه بر این ، مک گوان "اعتراض خاموش" برنامه ریزی شده را که در آن استریپ و دیگر بازیگران برجسته تمام لباسهای سیاه را برای طلای گلوب آینده به تن می کردند ، مورد تمسخر قرار داد.

استریپ با بیانیه ای پاسخ داد که در آن اصرار داشت که هیچ تصوری از رفتار وینستین ندارد. وی گفت: "هر بازیگر ، بازیگر و كارگردانی كه فیلم هایی را پخش می كرد كه HW توزیع می كرد ، نمی دانست كه او از زنان بدرفتاری كرده است ، یا اینکه در دهه 90 ، رز دیگر را تجاوز كرده است ، زنان دیگر قبل و دیگران بعد ، تا زمانی كه آنها به ما گفتند." "من واقعاً متاسفم که او مرا به عنوان یک دشمن می بیند ، زیرا ما هر دو ، در کنار همه زنان در تجارت خود ، در نافرمانی از یک دشمن تسخیر ناپذیر ایستاده ایم: وضعیت موجود که به سختی می خواهد به روزهای بد گذشته برگردد ، روش های قدیمی استفاده ، سو ab استفاده و عدم ورود زنان به تصمیم گیری ، سطوح عالی صنعت. "
فرزندان

استریپ دارای چهار فرزند با مجسمه ساز دون گامر است که از سال 1978 با او ازدواج کرده است: هنری (متولد 1979) ، مامی (متولد 1983) ، گریس (متولد 1986) و لوئیزا (متولد 1991).
اسکار

از سال 2018 ، استریپ کاندیدای رکوردشکنی در 21 اسکار شده است و در سه بازی موفق شده است: کرامر در مقابل کرامر (1979) با بازی در نقش بهترین بازیگر نقش مکمل زن و انتخاب سوفی (1982) و بانوی آهنین (2011) در نقش بهترین بازیگر زن

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...